Alpy 2010

Již téměř tradiční skorotýden v Alpách.

Tentokrát je Čenda zdráv, takže mohl jet taky a společně s Tomem a Petrem a jejich partnerkami rozšířit naše řady. Minule nás bylo myslím šest, letos dvanáct - doufám, že příští rok nás osmnáct nebude, to už je přece jen mnoho jak organizačně, tak i na ubytování. Takže kdo jel? Hlavní organizátor ubytování Martin (děkujeme), Čenda s Ivou, Petr s Petrou (pbčka), Tom s Adélou, Petr s Radkou (Burísci), já s Darinkou a Any.

1. den - Přesun na místo činu

Je nás více, tak nejedeme všichni najednou, ale po částech, jak kdo mohl vyrazit. My jedeme s Petrem a Radkou. Chtěli jsme vyzkoušet kratší a o něco více kochací variantu, takže za Plzní sjíždíme z D5 a jedeme směrem na hranice, za kterými pokračujeme po hezké silnici B20 prakticky přes celé Německo a dále do Rakouska, kde v Saalfeldenu odbočíme doprava a za chvíli jsme v Leogangu. Náš penzión je kousek nad městečkem což má dvě výhody a jednu nevýhodu - je tam krásný výhled jaký dole rozhodně nikde není a ubytování je o něco levnější, na druhou stranu, všechny naše návraty z výletů budou do kopce a to ne zrovna malého.

Přijeli jsme sem z celé party první a tak Petr s paní domácí svojí slušnou němčinou domlouvá formality ohledně uvytování atd. Pokoje jsou všechny v jednom patře a tři z nich se společnou kuchyňkou jsou průchozí nejenom po chodbě, ale také balkónem. Prakticky jsme chodili pouze balkónem. Jinak bylo ubytování typické, standard odpovídající ceně cca 22 éček za osobonoc.

Po asi dvou hodinách dorazili Čenda s Ivou a Martinem, kteří vyrazili chvíli po nás, ale zdrželi se v kolonách na dálnicích kolem Mnichova. Tentokrát byla tedy cesta po okrsce asi o něco výhodnější, ale cesta zpět o pět dnů později dopadla přesně naopak. Člověk si nevybere. Následně dorazili i Tomáš s Adélou a Any a nakonec pbčka. Ubytovali jsme se a na uvítanou se dostavila slušná bouřka, při které napadaly i nějaké kroupy a vše bylo řádně zalito, takže plánovaná vycházka se nakonec nekoná a večer sedíme v hospůdce jen přes ulici od penziónu a plánujeme kam se zítra vydáme. Nebude-li pršet......

Fotky 1. den

2. den - Pěší vycházka a odpolední kolo

Ráno buď mrholilo nebo pršelo nebo něco mezi tím. Na kolo to není, tak po bohatýrské snídani vyrážíme na pěší prohlídku Bike parku v Leogangu. Cestou zpět dáváme v cukrárně výbornou gulášovku a šlapeme nahoru do domečku. Snad zítra bude lépe..... ...Hm, tak jsem si myslel, že zbytek odpoledne budu odpočívat a relaxovat v poloze ležmo, ale přišel Martin, že neprší (zrovna v tu chvíli nekecal) a že tedy jako někam pojedeme. Blázen.... Pevně rozhodnutý nikam nejet a držet se zaujaté pozice a dál odpočívat jsem nakonec za půl hodiny čekal i s kolem na ostatní. V sestavě Čenda, Martin, já a pbčka jsme v ostrém tempu vyrazili směrem na Asitzkopf. Jeli jsme cestou, kterou už jsem znal ze zájezdu s Kudrnou v roce 2009 a tak jsem to měl možná o něco lehčí.

Po vystoupání k prostřední stanici lanovky jsme se rozhodli sjet dolů po singlu určeném údajně i pro začátečníky. Hang Man se to myslím jmenuje. No, na našich pevných kolech a s převážně XC zkušenostmi jsme to sice sjeli bez větších problémů, ale že bychom byli uneseni, to zrovne ne. Prakticky celá trať má podobný scénář - slušný sklon, jede to, dobře klopená, ale dost utažená zatáčka, první hrb, na kterém by šlo skočit je hned na výjezdu z ní a následující hrb je tak blízko, že se buď musí přeskočit najednou i s tím prvním, a na to nám chyběla rychlost i odvaha, anebo se musí ten první potupně přejet tak, aby jsme to ustáli a na tom dalším si o řidítka nevyrazili zuby. No nic moc pro mne. Ale když už jsme tam jednou byli, tak by byla ostuda to alespoň nezkusit.

Večer sedíme na kuchyňce, protože v hospůdce naproti došlo pivo.... Osm lidí/jeden večer...? No bylo to trochu divné, ale měli jsme zásoby :-)

Fotky 2. den

Trasa 2. den.gpx
(Pravé myšítko / Uložit cíl odkazu jako...)

3. den - Test bab

Přesvědčili jsme s klukama zbytekl světa (holky) na výlet na Asitzkopf. Martin vymyslel trasu, která byla o něco delší, ale měla být lehčí - co se týče sklonu svahu. To co jsme jeli předchozí den odpoledne by holky kompletně tlačily. Bohužel však tato trasa občas i pěkně klesala a tak, ač bylo stoupání mírnější, nastoupaných metrů bylo celkově mnohem více. K tomu závěrečná stojka dlouhá skoro dva kilometry. No nahoře měly holky dost. A kluci vlastně taky, akorát to nepřiznají :-)

Screen GPS
Takové krásné snímky obrazovky umí naše GPSka

Protože čas již pokročil, upustili jsme od původního záměru pokračovat dál po hřebeni a po nějakém jídle a pivu jsme jeli nejkratší cestou dolů. Holky výlet moc neocenily, prý to "nebyl žádný holčičí výlet" :-) No a mužská část výpravy z toho má ponaučení, že zdolat kdejaký vrchol po svých holky prostě zase až tak moc nevzrušuje a klidně se budou dál prohánět v údolí po asfaltu a kopce pro příště nechají nám.

Fotky 3. den

Trasa 3. den.gpx

4. den - Ponaučeni předchozími nezdary...

... jsme se rozdělili na mužskou a dámskou skupinu, kdy v obou zůstal (pro jistotu) jeden příslušník konkurenčního kmene. Mužská část výpravy s Petrou se vydala na Hundstein, dámská sekce na nějaký hrad u Saalfeldenu či co. Místo hradu ale našli hotel s restaurací a pak ještě cukrárnu kde potkali krajana žijícího zde již 50 let. Pivo a jídlo měli v Maria Alm a šup k Zell am See na koupání kde se potkali s tvrdým jádrem - pánskou sekcí vracející se z vrcholu Hundsteinu.

Ti místo obrážení hospod dojeli svižně do Maria Alm (kde tedy taky jedno pivo bylo), ale vzápětí vyrazili na vrchol, který po téměř třech hodinách nepřetržitého stoupání zdolali. Dali jsme si jídlo, já skvělou gulášovku a mizerné pivo a jedeme dolů. Sjezd parádní, zhruba od poloviny jedeme jinou trasou než jsem jel loni nebo předloni, ale tahle je možná ještě lepší.

Screen GPS Screen GPS

Po setkání s dámskou sekcí se opět rozdělujeme a opravdoví tvrďáci - Martin s Čendou - vybírají trasu k nějakému dalšímu kopci a normální lidi pokračují do hospůdky v Maishofenu, kde si dáme pivo a po dalších dvaceti kilometrech jsme doma. Večer plánujeme s Burískama cykločundr.

Fotky 4. den

Trasa 4. den.gpx

5. den - Dokončení předsevzetí

Plánování obdivuhodných skutků a akcí pro tento den jsme ponechali na poslední chvíli, podle počasí, nálady a tak. Celkem se vytvořily tři skupinky, vlastně čtyři - Čendovi šli pěšky, Martin, Tom, Adélka a Petr s Petrou jeli společně na Asitzkopf lanovkou s cílem dát tu hřebenovku co byla v plánu třetí den (a úplně dobře se jim to trefit nepovedlo), já s Darinkou a Any vyrážímě tamtéž zhruba hodinu po nich (povedlo se) a Burísci jedou údolím a koupat se. My jsme vyjeli lanovkou tam kde všichni dva dny před tím hrdinně vyšlapali a pokračovali jsme přes Wildkopf, Panorama Alm, Spielberghaus a Saalbach. Cestou jsme absolvovali pár krásných sjezdů, hezký singl i oběd ve Spielberghausu kde na nás číšník mluvil trochu česky. A také davové šílenství, něco jako naše Skalka o víkendu, na Panorama Alm. Je to jasné, jakmile někam vede lanovka, hned to tam vypadá jak na Václaváku :-( Ale jinak asi nejlepší výlet jaký jsme letos v Alpách jeli.

Screen GPS Screen GPS

Večer si s ostatními líčíme zážitky, vyměňujeme fotky a na pivu v hospůdce naproti plánujeme další akce.

Poslední den pobytu jsme ještě s Burískama vyrazili jen kousek se projet údolím, dali jsme jedno pivo a po návratu zabalili a vyrazili na cestu k domovu. Tak jak se nám líbila cesta po silnici B20 směrem sem, tak zpět to bylo docela únavné - nějak nám nedošlo, že sem jsme jeli v sobotu, kdy velmi pravděpodobně mají kamiony jízdu zakázanou a jelo se parádně. Cestou zpět kamiony jezdit mohly a tak se rychlost většiny vozidel musela přizpůsobit nejpomalejšímu z nich. A to je pak nuda a jede to pomalu. Ale dojeli jsme nakonec taky.

Fotky 5. den

Trasa 5. den.gpx

V Hlásné Třebani 13.8.2010.