Koločundr 2009

Telegrafický přepis palubního deníku dokumentující průběh naší dovolené na kolech v létě 2009.

1. den

Cca 10:00 vyrážíme autem z Třebky. Zácpa fšude. U Leonky necháváme auto a čekáme na auto MáTy. Přesun do kempu Pohoda... Pohoda - pivo, jídlo, travička pod stany. Válečná porada - následující den jedeme až do Nových Hradů. To bude hustý. Naštěstí má být hezky. Účast: Já, Darinka, Jakub, Radka, Petr, Martin, Any, Zdenda, Lucka, Marek, Edo a Katka. Ale Marek až od zítřka, dnes spí ještě doma, protože to má kousek. Pivo super, nigdo neblije, akorát Lucka odpadla dříve. Dnes jen 9,5 km. Kdo by byl býval tušil, jak bohatě si to vynahradíme.....

Fotky na našem webu

2. den

Ráno krásně, sluníčko. Balíme. V osm je domluvena snídaně, pán přijíždí v 8:05, po snídani přesně v devět vyrážíme. Cesta je fajn, vede nás Martin, který to zde zná, krásné asfaltové silničky mezi rybníky. V Třeboni oběd s Jindřiškou a Radimem, začíná trochu pršet. Neprší moc, ale docela dlouho. Dojezd do kempu Veveří už opět za slunce. Jídlo, pivo, večer bouřka a prší a prší. Uvidíme co bude zítra. Dnes 74 km, kemp Veveří získává pět hvězdiček z pěti.

Fotky u Burísků na rajčeti

3. den

Ráno vstáváme do krásného počasí. Radčino fluidum funguje, zatím. Brzda ze všech největší zdržuje a píchá na odjezdu. Odjezd posouváme o cca 20 minut, Martin lepí, začíná se mračit. Počasí po celou cestu je ale super - lehce pod mrakem, teplo, bez deště. Drsné stoupání do Hojné Vody, MáTa se odpojuje. Dále furt těžké kopce a pěkné sjezdy. Závěr před Dolním Dvořištěm slušný terén, bláto, s naloženými koly docela sranda. Těsně před vesnicí poprvé pícháme zadní gumu tandemu. Při opravě zjištěna poškozená patka na obou stranách pláště. Aby ne, před odjezdem měla naše soupravička hmotnost 222 kg a 3,5 m na délku. A ty pláště byly z těch levnějších, no. Výtečné jídlo v Dvořišti. Posledních pár km do kempu. Ve sjezdu bouchá zadní guma. Docela sranda to zastavit. Měním duši, po chvíli bouchá zas, plášť je v pérdeli pane hrábě. Martin vyráží za ostatními do kempu s tím, že odstrojí Jakubovo kolo a přiveze nám jeho plášť a vyřešíme to později. Mezitím aktivujeme sestřenku Vandu - kupuje v místním (zavřeném) obchůdku plášť, zatímco nám Honza dovezl autem plášť od Jakuba. Vypadá to na déšť. Valíme kolem Vltavy do Vyššího Brodu. V pangejtu se na mne smála složená pětistovka - aspoň něco, říkám si, zastavuji a vysílám nevěřící motor zpět pro ni. Byly tam dvě :-) Darinka je sbalila :-( Navečer přijíždíme do kempu - hrůza, děs a běs. Bohužel mne nenapadlo, že jen o pár kiláků dál je jiný, příjemný kemp. Tento dostává nejhorší hodnocení ze všech, které jsme letos i loni navštívili a vůbec ze všech, které známe. Stany stavíme v dešti, kolem bordel a hluk. Vanda nám přivezla ty koupené pláště takže mohu uvést tandem i Jakubovo kolo do provozuschopného stavu. Večer jdou přeživší do hospody ve městě, já lepím duše a jdu spát. Prší a prší. Vlastně chčije a chčije, to je mnohem výstižnější. Dnes 65 km.

Fotky u Burísků na rajčeti

4. den

Celou noc pršelo. Ráno jsem napsal kolegovi Zdeňkovi do práce aby zjistil nějaké informace z CHMI - nic moc, ale hůř by už být nemělo. Do další zastávky, resp. do dalšího kempu s vyhlídkou hezkého prostředí, teplé vody a jídla to bylo jen pár desítek km, takže jsme přes odpor části mužstva zahájili balení a přípravy na odjezd. Martin opět píchá. Opět při odjezdu. Zdržení 0 minut, protože ostatní mezitím co lepil královsky posnídali. Pršet nepřestávalo, ale čím víc je člověk provlhlý, tím více se snaží pohybovat aby nevychladl, takže cesta ubíhala hezky svižně. Bohužel jsme z bezpečnostních důvodů museli vynechat úsek cyklostezky mezi Vyšším Brodem a Lipnem nad Vltavou, přestože je krásný. Na těch vlhkých kamenech nejsou naložená kola tím nejlepším prostředkem zábavy v deštivém dni. Stěnu u přehradní nádrže vydupali myslím všichni, pořídíli jsme "vrcholové foto" a pokračovali zadem do Zvonkové. Přestalo pršet, k přívozu do Horní Plané už to bylo jen kousek, takže jsme zlikvidovali poslední zásoby Metaxy a zbytek cesty si hezky užili. Loď jsme stihli tak akorát takže hned stavíme stany, jíme, pereme, lepíme a nadáváme na počasí a kopce. V každém případě, pršet přestalo a zítra zůstáváme zde, takže je pohoda. 41 km.

Fotky u Burísků na rajčeti

5. den

Volno. Martin nepíchá. Pokračujeme v činnosti předchozího dne - pereme, lepíme, sušíme a udržujeme kola. Počasí bylo docela příjemné, a tak zástupce náčelníka vymyslel výlet. Prý 25 km, maximálně 30, skoro po rovině.... Už to že použil zakázaná slova a obraty ("maximálně" a "skoro po rovině") mne mělo varovat. Odpoledne vyrazila skupina ve složení Petr, Radka, Zdenda, Martin, Marek a já s Jakubem na tandemu. Hned v úvodu jsme s Kubou v jednom houpáku pokořili 74 km/h. Dokopec střídal dokopec, Martin málem ztratil nosič, pouze péčí hlavního náčelníka byl zachráněn (nosič). Krásna cesta kolem Schwarzenberského kanálu, mírné klesání až k přívozu, nakonec to bylo 43 km, ale pěkných, Petrovi je odpuštěno. Večer jsme opravili Markův stan, t.č. v užívání Lucky. Odnesl to vlajkový stožár, který byl o cca 30 cm zkrácen. Odpočinek, večeře, zítra zase dál. Cíl je Vimperk.

Fotky u Burísků na rajčeti

6. den

Ne Vimperk, Antýgl je to. Ráno odjezd v 9:00. Marek a Máta už nejedou, ale vzali holkám bágly a do Antýglu je hodí autem aby to měly lehčí. Později uznávám, že ačkoliv se mi tento (můj) nápad moc nelíbil, byl výborný. Krásná cesta od horního konce Lipna do Stožce nás s Darinkou vyprovokovala k málem závodnímu tempu a tak jsme vozík nevozík byli ve Stožci první a na ostatní tam čekali skoro dvacet minut. Nevadilo nám to, pivo měli. Napůl dobrovolně jsme si trochu prodloužili cestu přes Nové Údolí a pokračovali na Strážný kde jsme poobědvali. Cestou parádní výhledy a pivo v hospůdce na Knížecích Pláních. Výjezd na Bučinu na našem tandemu s brašnama a vozíkem byl to nejtěžší co jsem letos jel, ale dali jsme ho. Holky taky. Naši mezitím dobyli Antýgl a postavii Lucce stan. Sjeli jsme do Kvildy a pokračovali výjezdem na Filipovu Huť. Ten byl docela v pohodě, ale i tak už toho máme plný kecky a tak jsme byli rádi, že následující sjezd nás dovedl do Modravy, kde všichni společně bohatýrsky obědváme (to už je asi podruhé, co?). Pár kiláků z kopečka do Antýglu už byla pohoda. Následovala obvyklá procedura - stavění stanů, praní, jídlo, koupání.... Za dnešek velká pochvala Any a Lucce a Jakubovi. Na to, že před akcí prakticky neměli najeto víc než za těch pár dnů ujeli, podali slušný výkon. Budiž jim to ponaučením a pobídkou k důslednějšímu tréninku v příštím roce. Za šestý den si připisujeme 74 těžkých kilometrů. Cituji palubní deník: "Zítra do Nového Rybníka, to chci vidět" :-)

Fotky u Burísků na rajčeti

7. den

V noci byl krásný úplněk a světlo jako ve dne, díky jasnému počasí však také pěkná kosa. Snad i díky tomu ráno poprvé dříve snídáme a až potom balíme. Výhled na první část dne zní furt z kopce což je sice fajn, ale také to naznačuje, že se jen tak nezahřejeme. Oblékáme proto drtiče mrazu a kuklíme se do vrstev oblečení. MáTa opět veze nějaké závaží holkám v autě. Start 09:13 AM. Sjezd v podstatě v kuse až do Sušice. Cestou nám došly těžké převody nějak dřív a po chvíli jsem zjistil, že při včerejší údržbě jsem složil špatně řazení Rohloffa a chybí nám tak dva nejtěžší převody což byl při jízdě z kopečka slušný hendikep. Nouzově jsem to opravil maximálním posunutím lanek na stavěcích šroubech a hle, už to funguje :-) V Sušici Jakub píchá. To by mě zajímalo, jak se mu to mohlo na tom asfaltu podařit. Pochopitelně, že zjišťujeme defekt v okamžiku odjezdu od cukrárny, ve které jsme se posilňovali. Každý tím co mu chutná - viz fotodokumentaci. Po opravě jsme ostatní dohnali na výjezdu z města kde se odpojuje Zdeněk a míří k domovu. Cesta se narovnala, už to není jen z kopečka, ba co víc, občas na ní někdo postavil nechutné stěny. Po včerejšku meleme z posledního, nebo aspoň já určitě. Když je to mírnější, tandem jede jako vítr a obzvláště z kopečka ani nemusíme šlapat a i tak ostatním ujíždíme. A najednou - Nepomuk 13 km. Už je to jenom kousek, pivo v sámošce a za chvíli jsme v kempu. Plán - sprcha, jídlo, pivo, spánek. V hospodě spřádáme plány na Alpy. 74 km, zítra nás čeká poslední den dovolené. Budíček v 08:00, snídaně je domluvena na 09:00.

Fotky u Burísků na rajčeti

8. den

Ráno jsme bilancovali ztráty, nálezy a utržená zranění. Ztráty: Darinka šampon, Michal šňůru na prádlo (a to hned první den!), Jakub ručník, Lucka gumicuk, Radka ručník a gumicuk, obojí ovšem záhy nalezeno a poctivým nálezcem navráceno. Nálezy: Dvě pětistovky a jinak nic, maximálně občas nějaké h... :-) Zranění: Anetka píchanec na noze od blíže neurčeného hmyzu a odřený malíček, Michal žihadlo, Martin bebíčko na předním lýtku pravé nohy a jezdci, kteří podcenili přípravu získal_y_ lehce otlačené prde...lky. Po nástupu a pořízení závěrečného skupinového fota jsme vyrazili. Společně a v pěkném počasí jsme dojeli až do Nezvěstic, kde jsme se rozloučili s Plzeňskou sekcí - Petr s Radkou a Martin s Any, kteří jeli z Plzně domů vlakem a zbytek výpravy - Já s Darinkou, Lucka a Jakub pokračoval cestou kolem hřebene brd směrem na Hostomice, kde se toho večera chystal každoroční koncert skupiny Špejbl's Helpers. Kdo má rád hudbu australské legendy ACDC, neměl by si tuhle záležitost rozhodně nechat ujít. Cestou jsme se zastavili u přátel kde se Lucka s Jakubem vykoupali v bazénu a my ve sprše a pak jsme i s koly přejeli do místa konání koncertu. Začali hrát jako obvykle pozdě, navíc byly nějaké problémy s aparátem, ale i tak skvělý zážitek. V 01:30 vyrážíme na Třebku. 03:03 doma. 103 km, všichni mrtví, neuvěřitelný bordel, jdeme spát. Další skvělá dovolená za námi :-)

Fotky u Burísků na rajčeti

V Hlásné Třebani 19.10.2009.