Koločundr 2010

Zápisky a tajné poznámky (i nevyřčené) z dovolené na kolech.

1. den

Po hektickém týdnu v pátek balíme a v sobotu dobalujeme. Kolem 11 hodiny přijeli Burísci. Pak jsme naložili Jardovo auto a po poledni jsme vyrazili. Kolem čtvrté jsme na místě, v cyklocampu poblíž Landštejna. Dobré místo pro cyklisty, zázemí, slušné sociálky a hospoda v místě. Co víc si přát.

Po zabydlení jsme vyrazili na procházku, která se trochu zvrhla v houbařské orgie, což mělo dva následky - dobrý a špatný. Dobré bylo, že jsme měli houby na smaženici, špatné, že budu muset ráno vstát a jet pro vajíčka a rohlíky. Večer plánujeme výlet na zítřek. Zůstáváme zde, takže pojedeme nalehko :-) Jo, účast na letošní akci - my dva a Burísci. Éto vsjo.

Fotky 1. den

2. den

V noci několikrát pršelo a docela foukalo. Ráno nic moc, neprší, ale fouká a vypadá to, že každou chvíli může začít pršet.. Po snídani jsme zalehli a čekáme jak se vyvine počasí.. Po chvíli začalo pršet..... A zase přestalo. Tak jsme vyrazili.

Pěkný výlet cca 41 km ++ 600 m UP velmi pěknou krajinou. Odpoledne už bylo hezky a docela teplo. Večer plánujeme trasu na další den, tentokrát už pojedeme s báglama. Cílem je Třeboň. A možná přijde i Kominík :-)

Fotky 2. den

Trasa 2. den

3. den

Přišel. Ale popořadě. Na úvod nás čekalo pár kopců včetně víc jak 1 km dlouhého stoupání 12 %. Statečně jsme šlapali a přejeli hory abychom pak pokračovali už více méně z kopečka nebo po rovině až do Třeboně. Ubytovali jsme se a pak přišel Kominík :-) I s Jindřiškou. Kemp dobrý, vyprali jsme a šli na jídlo. Plánujeme zítřek. Původní zámysl dojet do Týnce nad Vltavou neklapne, prý tam nejsou normální kempy. Dnes skoro 60 km a 460m UP.

Fotky 3. den

Trasa 3. den

4. den

V noci pršelo, trochu. A foukalo. Trochu víc. Až jsem se bál, že budeme muset opustit dobité pozice a evakuovat stan, ale nakonec to nebylo tak strašné. Ráno vstáváme relativně brzy, protože jsme šli spát taky docela brzy. Tedy, vstáváme my tři - já, Radka a Petr, Darinka statečně odolává. Počasí nic moc, je pošmurno, chladno a dost fouká. Dnes nás čeká "jen" něco málo přes 50 km po rovině, ale bude kosa a bude to proti větru. Jak jinak.

Sotva jsme zabalili, začalo pršet. Čekali jsme až do cca 13 hodin, kdy jsme se rozhodli, že na to prdíme a dnes nikam nepojedeme. Znova jsme vybalili a postavili stany a ..... přestalo pršet :-) Prošli jsme tedy alespoň město a povečeřeli v rybí restauraci. Večer asi zachlastáme, na žal.... Nakonec jen pár piv s Kominíkem, snad zítra nebude pršet.

Fotky 4. den

5. den

Ráno vstáváme relativně brzy. Po zabalení a snídani jsme vyrazili vstříc větru. Fučelo hnusně do xichtu a to vytrvale a po celou cestu. V druhé polovině trasy se ještě přidal občasný déšť, no počasí totálně na ..... (v deníku je napsáno "hovno"). Přes protivítr jsme nakonec přijeli do kempu u Netolic v relativně slušném tempu i čase. On ten tandem je větru dosti odolný a Burísci zase mají fyzičku :-)

Kemp pěkný, dobrá hospoda, ale poněkud prázdný. Aby ne, počasí prý lidi vyhnalo. Hbitě jsme postavili stany a šli na jídlo. Plánujeme zítřek, pozítří a popozítří. 51 km a 460 m UP, 5 nebo více Plzní (od pěti si to už nepamatuji) a jdeme spát.

Fotky 5. den

Trasa 5. den

6. den

V noci když jsem byl s těma plzněma u posledního článku řetězce zvaného průtokový ohřívač piva bylo zcela jasno. Ráno taky. Konečně. Na to, že mělo být hezky už včera odpoledne, tak nic moc. ......Než jsme se nasnídali, udělalo se husně. Cestou i sprchlo, počasí prostě na hovno. Celkově vzato, na letošní dovolené ještě ani jeden celý den hezky nebylo. Co hezky, aspoň trochu rozumně, vždyť je léto.

Šlapeme větrem s neustálou hrozbou deště. V Bechyni jsme přejeli přes zajímavý most, kde jezdí bez jakéhokoliv oddělení vedle sebe vlaky i auta. Večer už docela vyčerpaní přijíždíme do kempu za Milevskem. 69 km, 575 m UP a MAX 68,9 km/h ve sjezdu z Temelína - natěžko na tandemu prozatím nejvíc, dál to asi pokoušet nebudeme, byl to docela hukot. Plný vozík se projevil jako velmi slušný urychlovač částic...

Kemp dobrý. Sice jen studená kuchyně, ale dobré pivo a krásné prostředí. I počasí se dosti vylepšilo. Akorát majitel se jmenuje Smrt. Fakt, Roman Smrt. Ale sympaťák a příjemný člověk. Zítra to asi bude dobré maso, uvidíme. Spánek.

Fotky 6. den

Trasa 6. den

7. den

V noci kosa jak sviňa. Vstal jsem už kolem půl sedmé a uvařil kávu a čaj. Opět bylo krásně. Ostatní chrápali jak sysli. Nakonec jsme vyráželi až po desáté. Od začátku samé kopce + exkluzivní terénní vložka. Holky řvaly blahem :-) S naloženými koly fakt nic moc. Dále už po asfaltu, ale pořád v kopcích až do Petrovic, kde jsme si dali výbornou polévku a pivo a Petr rajskou.

Pokračovali jsme do Vysokého Chlumu, jehož název je zcela jistě odvozen od toho, že je vysoko. V improvizované jídelně na statku jsme si dali výborný oběd. Nejen chuť ale i množství bylo silně nadstandardní a cítil jsem ho až do cíle etapy.

Původní plán ubytovat se v kempu Oboz nevyšel. Poté co jsme se duševně smířili s tím, že ráno si ten krutopřísný kopec od vody zpět na hlavní silnici zase vyšlapeme, nám milá paní rezolutně oznámila, že stany jako EE a dva stany (no ježíšmarjá), tak to už vůbec ne, protože karavany a málo místa a... (...kudy by procházeli strécové s lahváčema) atd. Když jsme si chtěli dát aspoň pivo, pochopil jsem, že jsme právě vstoupili do "chatové osady" pražských lufťáků, kteří své karavany využívají celoročně a kemp tak vlastně není kempem, ale místem, kde karavany celoročně parkují, mezi nimi jsou upravené uličky, sem tam nějaká předzahrádka a v létě se tady pak jejich majitelé slezou a lejou do sebe pivo. Na nás, upocené turisty s naloženými koly, koukali tak trochu z patra. Fakt je, že šlapat ten kopec je pro ně asi nepředstavitelný výkon (popravdě řečeno, je to opravdu dobrá magořina) - ale my se nebojíme, my na to máme a můžeme si to dovolit :-) Oni ne.

Takže jsme si ten kopec vyšlapali hned. Kousek jsme skutečně museli tlačit, bylo toho už za ten den dost. Další kemp - Cholín - byl jen o kousek dále a také se k němu muselo z kopce, ale tam už nás ubytovali bez problémů. Vypadalo to, že bude asi dost veselo, ale postavili jsme stany v klidnější části kempu, tak to snad půjde. A navíc, po včerejšku, kdy jsme všichni i přes hluk usnuli bez potíží se o spaní nebojím. D. s ostatními zmizeli, tak je jdu najít. Tipuji, že sedí v hospodě..... Zítra jedeme domů. Už se těším. Dnes 51 km, 65,7 km/h MAX a 722 m UP.

Fotky 7. den

Trasa 7. den

8. den

Ráno už jsme hnáni vidinou postele a teplé sprchy bez příplatku snadno vyjeli poslední kopce, dokonce jsme přejeli přímou cestou hřeben Brd a po rychlém obědě v kultovní hospodě u Zrzavého Paviána dorazili domů.

Fotky 8. den

Trasa 8. den

Co dodat? Dovolená se nám líbila, ale já osobně mám velké výhrady k počasí, resp. jeho podobě v létě u nás. Prakticky s vyjímkou posledních dnů bylo počasí trvale ve stavu, kdy bylo jasné, že asi sprchne, ale nikdo nevěděl kdy a kde přesně zmokne. Takže oblečení furt v pohotovosti, bágly zabalené do vody, větrání nebo sušení věcí nemožné, k tomu si občas funěl slušný vítr a o teplotě je lepší nemluvit.

Na konci dovolené jsem byl silně nalomen, že je to naposledy co jedu po Čechách natěžko. Kvůli té nejistotě. Taková dovolená se musí trochu plánovat, už jen proto, že obvykle jede více lidí. A bohužel není možné zajistit, že bude alespoň trochu slušné počasí. To co jsme měli tento týden, i když samozřejmě vím, že umí být i hůř, tak neberu. Furt aby se člověk koukal na oblohu a přemýšlel jak bude a co bude a kde usuší věci a jestli vůbec vychází časový plán a přijede včas do cíle, pak leží den bez hnutí na místě protože prostě jet nejde, k tomu zima. Ne. Pro nejbližší roky bylo tohle naposledy co jsem jel natěžko u nás. Naše druhá letošní dovolená, která nás zavedla na jih Evropy mě v tomto rozhodnutí definitivně utvrdila.

Ono nám to letos všeobecně nějak moc nevycházelo - když jsme byli v červnu na vodě, tak také pršelo a jeden den bylo dokonce jen nějakých 11° C. Seriál čtyřiadvacítek - to samé v bledě modrém, z pěti závodů tři v totálním bahně a dešti. Všeho moc škodí a každá sranda jednou končí.

Ale nevadí, užili jsme si to, máme další zkušenosti a zážitky, teď už nás fakt jen tak něco nerozhodí. Lepší to však je bez těch stresů, no ne? :-)

Cyklistice zdar!

Odpovím si sám - Nazdar! :-)

V Hlásné Třebani 25.11.2010.

Sorry, že mi to tak dlouho trvalo, ale závěr letošního roku je poněkud hektický.....