Index old...

28.12.2008 - V neděli bylo krásně a tak jsme s přáteli vyrazili do Brd.

24.12.2008 - Vánoce jsme strávili tradičně, dopoledne na kole, večer sami a další den s dětmi.

5.12.2008 - V Třebce řádili Mikuláši a čerti.

22.11.2008 - První zimní.

17.11.2008 - Sraz Nákoláků v Třeboni se nesl ve znamení krásného počasí, dobrého jídla a pití a skvělé zábavy.

8.11.2008 - Každoroční zakončení cyklistické sezóny - akce Sjezd Pancíře, kterou pořádají naši přátelé z Plzně se vydařila. Zatímco v Praze pršelo, na Šumavě bylo i přes začátek v husté mlze nakonec krásně.

12.10.2008 - Třebaňský lovecký výbor a sbor dobrovolných hasičů uspořádali drakiádu.

10.10.2008 - Můj počítač, resp. operační systém Michalova notebooku pro chudé po pěti letech provozu bez jakékoliv údržby nebo upgrade knihoven a ovladačů pomalu přestával stíhat nápor činnosti, takže jsem, ač nerad, přistoupil k jeho přeinstalování. Povedlo se, aktuálně jedeme na Slackware 12.1 se správcem oken PekWM a doufám, že alespoň dalších pět let na to nebudu muset sáhnout.

29.9.2008 - Po téměř třech letech jsem změnil vzhled a některé odkazy v menu.

26.9.2008 - Alpský hardcore s Kudrnou, eee teda co to kecám, s Jirkou a Honzou :-)

21.9.2008 - Fotky a pár slov o mojí dovolené na Šumavě.

21.9.2008 - S měsíčním zpožděním mám konečně hotové fotky a krátké povídání z naší dovolené po Čechách na kole.

7.9.2008 - Nedá mi to a musím se pochlubit.... Letos se u nás poprvé jel seriál 24 hodinových závodů. Byly celkem čtyři, mně se povedlo tři z nich přežít a v celkovém hodnocení jsem skončil třináctý, heč? :-)

7.8.2008 - Doba si žádá své - již delší dobu pociťuji potřebu zvládnout technologii streamovaného videa na webu. Soutěž o nejlepší zpěv písně Hlásná Třebáň je krásná při Slavnostech trubačů byla výbornou příležitostí to konečně rozchodit.

31.7.2008 - Třetí závod ze seriálu čtyřiadvacetihodinovek MTB se konal v Berouně. O jeho průběhu jsem napsal článek a Darinka pořídila pár fotek.

23.7.2008 - Valašská 24 hodinovka aneb bahenní lázně v Bystřičce. A fotky ze závodu.

27.6.2008 - Honza nás vzal na úžasný výlet - večer dojet na Říp, počkat až vyleze sluníčko a pak zase zpět. Povedlo se to skvěle a udělal jsem pár fotek.

26.6.2008 - Zkusil jsem si jak se člověk cítí po 24 hodinách na kole. Dobře. Tak jsem o tom napsal článek. Komu se nechce číst, máme i nějaké fotky.

25.6.2008 - Přidány fotogalerie z dovolené na Bítově.

7.6.2008 - Jakub s kamarádem Jakubem vytvořili team Kuba & Kuba a zůčastnili se závodu Brdman Adventure 2008.

25.5.2008 - Udělali jsme si výlet na Ještěd.

8.5.2008 - Sraz Nákoláků na Mácháči proběhl ve znamení výborného počasí, krásných tras a vybrané společnosti.

27.4.2008 - V neděli se konal letošní druhý jarní den takže jsme nelenili a podnikli výlet do Prokopáku.

12.4.2008 - Předělal jsem většinu fotogalerií do nového kabátu. Hrozná práce, ale snad výsledek stojí za to. Některé jsem ponechal v původní podobě, zvláště proto, že se mi nechtělo přepisovat komentáře k fotkám. A taky bude vidět jak to vypadalo před změnou.

9.4.2008 - Tak mi praskl další rám od firmy GT... :-(

30.3.2008 - Trochu nám otrnulo, tak jsme se na Plešivec vydali znova.

24.3.2008 - Problém s radarem v Brdech vyřešen... :-)

19.3.2008 - Tak přesně před rokem to začalo. V Třebani to vypadalo asi takhle: snímek 1, snímek 2. A počasí bylo taky tak hnusné a nevlídné jako dnes.

15.3.2008 - Dobytí vrchu Plešivec s Meduzou.

25.2.2008 - Přidány fotky z krátké návštěvy Jeseníků.

24.2.2008 - Vyjížďka s Nákoláky pod vedením Jirky a Jirky byla (nejenom) díky počasí exkluzivní.

22.2.2008 - Dokončil jsem nepříliš výrazné (zato však velmi pracné) změny ve vzhledu a způsobu otevírání fotogalerií. Nedochází už ke ztrátě integrity webu, což mi dost vadilo. Generátor fotogalerií zůstal - www.jalbum.org - ale použitý skin doznal značných změn. Jak to vypadá a funguje se můžete podívat na první fotogalerii z roku 2008. Postupně tak budou vypadat všechny.

11.1.2008 - Konečně jsem se dokopal k článku popisujícímu Michalův notebook pro "chudé".

6.1.2008 - Nedělní výlet do Brd.

1.1.2008 - Rok 2008 jsme zahájili vskutku důstojně - vyjížďkou s partou Nákoláků.

31.12.2007 - Čas bilancování? Jen krátce: Darinka 1750 kilometrů, já 9226 kilometrů vodorovně a necelých 60 kilometrů "svisle". A jelikož jsem včera tachometr z kola demontoval, příště už to vědět nebudu :-)

24.12.2007 - Podnikli jsme krátkou vyjížďku kolem Třebaně a Karlštejna.

30.11.2007 - Společnost AOL přestala podporovat starší protokol TOC, který umožňoval práci i neoriginálním klientům ICQ. Tím pádem jsou uživatelé (nejen) Linuxu nuceni buď přejít na Win, což pochopitelně neudělají nebo používat jiný komunikátor, což většina stejně dělá. Takže na ICQ už mne nehledejte a ikonka, která se zobrazovala na těchto stránkách v pravém dolním rohu a ukazovala zda jsem on nebo off line už také není. Není co dodat, více info k věci na root.cz.

21.11.2007 - Od dnešního dne je možné prohlížet tyto stránky také na adresách www.kandrac.cz a www.damika.cz.

17.11.2007 - Domény *.cz stojí konečně stejně jako i ty ostatní, takže, chystají se změny!

17.11.2007 - Se zpožděním dodána fotogalerie z Lipna, fotili táta a Lucka.

15.11.2007 - Dlouhá přestávka v aktualizaci webu způsobená omezeným přístupem k dostatečně rychlému připojení je konečně pryč. Přibyly fotky ze srazu Nákoláků v Hranicích, popis mé cesty na tento sraz a pokračuji v psaní článku o mém notebooku pro "chudé". Ten, jen tak mimochodem, píšu už od cca února tohoto roku, ale furt nějak není čas to dokončit.

18.9.2007 - Honza uspořádal výlet s názvem "Hrad Krakovec a 30 brodů". Pěkný výlet, zábava skvělá, trochu jsme umyli kola a udělali pár fotek.

31.8.2007 - Udělali jsme si krátký výlet na Šumavu kde jsme vyjeli k Plešnému jezeru.

4.8.2007 - Kvaň 2007

28.7.2007 - Brdy Bike 2007

24.7.2007 - Minulý týden jsme podnikli výlet na Velký Javor na Šumavě. No a proč jsou fotky s takovým zpožděním??? ... Bo neni čas! :-)

8.7.2007 - Fotky z víkendových výletů - Daleje - Radotín a Lysolaje - Klecánky.

2.7.2007 - Fotky z výletů uplynulého týdne - Beroun a Orlické hory.

16.6.2007 - Kolovýlet na Čabárnu.

11.6.2007 - Fotky z naší rekreace na Bítově.

20.5.2007 - Pánská jízda v Brdech.

19.5.2007 - V sobotu bylo krásně a protože nás ještě bolely nožičky z páteční vyjížďky, přesunuli jsme se na festival Sluneční město.

13.5.2007 - Navštívili jsme Brdy. Pochopitelně v sedlech našich ořů.

29.4.2007 - Zajeli jsme si na oběd do Karlštejna a přidal jsem taky starší fotky z výletu do Berouna.

27.4.2007 - Dnes je to tři roky co jsme s Darinkou přestali kouřit :-)

15.4.2007 - Počasí bylo o víkendu opravdu letní, tak jsme to po cyklistické sobotě využili i v neděli.

14.4.2007 - Kochací výlet na Okoř.

10.4.2007 - Vlastenecký kolovýtet aneb Po stopách Melounka aneb S Nákoláky na Říp.

1.4.2007 - Na Apríla jsme se vydali na kolovýlet do Berouna.

31.3.2007 - Vyzkoušel jsem si zadní náboj s integrovanou převodovkou od firmy Rohloff.

11.3.2007 - Výlet k prameni Botiče.

25.2.2007 - S BikeFórem jsme vyrazili do Brd.

17.2.2007 - S Lobem, Wewe a Jardou jsme vyrazili k Hradišťskému kostelíku.

3.2.2007 - S Nákoláky jsme podnikli vyjížďku do Srbska.

27.1.2007 - Konečně jsem se dokopal a dodělal fotky z loňského Nova Author Cupu v Jizerských horách.

20.1.2007 - Fotky z vyjížďky s Nákoláky, tentokrát do Říčan a zpět.

2.1.2007 - Fotky z novoroční vyjížďky s Nákoláky.

2.12.2006 - Po dvou měsících jsem konečně dokončil zprávu o naší dovolené na Sicílii.

4.11.2006 - Na celém webu jsem zmenšil velikost písma.

8.10.2006 - Tento týden mi největší radost udělali u Štěrby. Úspěšně reklamovali můj prasklý rám a navíc, nevím jakým děním osudu, mi zástupce firmy GT v ČR jako náhradní rám poslal právě ten, který se mi ze všech dostupných (modely Avalanche 2004, 2005, 2006) líbil barevně absolutně nejvíc. Super. O víkendu jsem přeházel komponenty a už se těším na Nova Author Cup o nejbližší sobotě.

2.10.2006 - Nestíhám. Události mají rychlý spád, dva dny před dovolenou mi praskl rám, který jsem si tak hezky zreflexnil a který mě víc jak tři roky dobře vozil (roním krokodýlí slzy), pak ta dovolená... Fotky rámu jsem udělal, fotky z dovolené na Sicílii budou taky, ale až je trochu zpracuji.

6.9.2006 - Doplnil jsem pár fotek kola vybaveného reflexními nálepkami.

2.9.2006 - Po delší době se sešly tři nutné podmínky - nejel jsem na výlet sám, bylo hezky a měl jsem sebou foťák. Dopadlo to takhle.

10.7.2006 - Přidány Adélčiny "podvodní" fotky.

4.7.2006 - Fotky z výletu na Točník.

30.6.2006 - Přidáno pár fotek z Jakubovy dovolené ve Francii.

23.5.2006 - Jakub opět závodil.

1.6.2006 - Přidal jsem článek o zálohování operačního systému.

23.5.2006 - Zůčastnili jsme se bikerského závodu Trans Brdy. Přestože dojmy ze závodu samotného mám smíšené, celkový dojem z akce je výborný, zazávodil si také Jakub a Marek a ani Darinka nebyla jen ve funkci zásobovače.

12.5.2006 - Po dlouhém období zimy a hnusna konečně nějaké fotky venku. Jak jsme si hráli na opice a opičáky v Tarzánii.

26.3.2006 - Na stránce tipy a triky pro Linux jsem doplnil například myš klávesnicí, češtinu pro manuálové stránky, zálohování MBR a spouštění serverů pro Telnet, FTP a SSH.

5.3.2006 - Po delší době jsem se přinutil přepsat část svého "salámového" sešitu, a tak si můžete přečíst jak vypalovat CD a DVD disky v Linuxu v příkazovém řádku.

4.12.2005 - Přidal jsem pár prvních stránek o operačním systému Linux. Postupně budu články doplňovat. Doufám, že budou k užitku.

3.12.2005 - Ruším návštěvní knihu. Důvodem je kromě malého zájmu zejména fakt, že jsem tuto knihu vkládal do webu jako službu třetí strany a poskytnutý kód mi neumožnil udělat to tak abych byl s výsledným efektem spokojen. Bude-li zde někdy v budoucnosti nějaká kniha, naprogramuji si ji sám, v PHP a MySQL :-). Za doposud provedené zápisy děkuji. Od teď mne můžete kontaktovat třeba pomocí odkazu v patičce stránky.

7.11.2005 - Skončila poslední fáze přechodu na CSS. Proces, který prioritně sloužil k odstranění rámové struktury ve stránkách byl v poslední fázi časově nejnáročnější. Bylo nutné upravit spoustu "technických" věcí a poměrně dlouho jsem se také trápil se zobrazováním stránek v Internet Exploreru než jsem pochopil, že to stejně nemá smysl. Více o tomto problému si můžete přečíst po kliknutí na odkaz nahoře. K výslednému efektu přispělo PHP, Apache, Linux a Elizabeth.

16.10.2005 - Fotky ze závodu Nova Author Cup.

15.10.2005 - Druhá fáze přechodu na CSS... Doposud jsem fotogalerie vytvářel v programu gthumb patřícího právě do prostředí Gnome. Při práci však preferuji jiný window manager (PekWM) a množství knihoven z Gnome potřebných pro běh programu mě mírně řečeno štval. Navíc i možnosti programu byly trochu omezené, nutno však poznamenat, že gthumb je program primárně určený pro prohlížení obrázků, nikoliv pro tvorbu webových galerií. Fotogalerie ze závodu Nova Author Cup a všechny další budu vytvářet v programu JAlbum. Kromě toho, že je volně dostupný, je také multiplatformní takže je jedno zda pracujete ve Windows, MacOS či Linuxu. Program je napsaný v Javě, podporuje skiny a šablony pro vytváření fotogaleríí jsou založeny na HTML a CSS.

6.10.2005 - Proběhla první fáze proměny stránek směrem k plnému využití kaskádových stylů. Doposud jsem psal stránky postaru, v klasickém HTML kódu s minimálním využitím CSS, ale byla to chyba. Tento způsob je přinejmenším nemoderní a nepružný, takže v duchu hesla "Lepší pozdě nežli později", jsem zhruba před týdnem pořídil knihu, věnoval jí dva večery a jal se přepisovat. Vy, jako čtenáři, poznáte pravděpodobně jen rozdíl v designu stránek, ale změna uvnitř, ta kterou nevidíte, mi umožní mnohem jednodušší tvorbu nových stránek a také ulehčí udržování těch starých. Pro šťouraly: rámy zůstaly, to je pravda, ale i s jejich odstraněním a náhradou prostřednictvím CSS časem počítám.

17.9.2005 - Do věčných lovišť se odporoučela volnoběžka zadního náboje :-( . Až tak by mi to nevadilo, kdybych ji ani ne před měsícem neměnil. Původní tam byla víc jak 8 kkm, pak najednou rychlá smrt. Říkal jsem si, že to je možná hranice životnosti a sehnal novou, jenže ta se velmi rychle odporoučela taky. Vydržela cca 700 km - to je dost žalostný výkon na součástku za víc než jednu Boženu Němcovou. Přitom jediné co se mi jeví být v nepořádku je vůle v ložiscích ořechu. Po jeho demontáži z těla náboje je vůle téměř neznatelná, ale při jízdě to trvale vyluzovalo nepříjemné zvuky a ve stádiu smrti vůle dokonce způsobovala občasné samovolné přehození řetězu při silnějším záběru.

8.9.2005 - Pokud Vám minulý týden stránka s fotkama nefungovala, poděkujte Microsoftu. Jeho Internet Explorer (verze 6.0) nedokázal zobrazit stránku korektně. Já při práci a ke kontrole stránek používám Firefox a nekontroluji správnost zobrazení v jiných prohlížečích, protože kód stránky je natolik primitivní, že to nepovažuji za nutné. Za upozornění děkuji Adrianě.

7.9.2005 - Fotky z dobytí Řípu jsou zde!

27.8.2005 - Protože mi neplánovaně zbylo pár dnů dovolené, vypravil jsem se ještě jednou na Šumavu. Fotky jsou zde.

21.8.2005 - Můžete se podívat na fotky z naší deštivé dovolené.

8.8.2005 - Venku je hnusná kosa, tak jsem dodělal všechny zbývající starší fotky z let 2002 až 2004.

28.6.2005, 06:03 - První funkční verze stránek.

23.6.2005 - Narychlo jsem upravil svoje staré stránky (r. 2001 - v podstatě z nich zbyl pouze design) a na zkoušku jsem je umístil na webu.

22.6.2005 - Založil jsem doménu "kandrac.net" a současně zřídil placený web hosting u Forpsi.com